SmartVote

SmartVote

System do internetowego głosowania nad budżetem obywatelskim

SmartVote jest intuicyjnym i przyjaznym w obsłudze systemem, przeznaczonym do internetowego głosowania nad budżetem obywatelskim.

Podstawowe funkcje systemu SmartVote umożliwiają prowadzenie anonimowych badań dotyczących budżetu obywatelskiego, jak również jawnych głosowań publicznych. W przypadku głosowań jawnych system może stanowić uzupełnienie tradycyjnej formy pisemnej lub całkowicie ją zastąpić. Ponadto SmartVote analizuje wyniki według wybranych przez użytkownika kryteriów i tworzy raporty, co jest niezwykle wygodne w przypadku analizy zależności pomiędzy udzielonymi odpowiedziami.

Głównymi zaletami SmartVote są:

  • Intuicyjna i przyjazna obsługa zarówno dla osób zarządzających systemem jak i użytkownika
  • Głosowanie przez komputery, tablety oraz smartfony Możliwość prowadzenia głosowań w systemie jawnym i niejawnym
  • Analiza wyników nie tylko w ujęciu ogólnym ale także wg określonych kryteriów
  • Ograniczenie błędów i eliminacja pomyłek występujących przy głosowaniu tradycyjnym
  • Oszczędność czasu i pieniędzy dzięki automatyzacji całego procesu głosowania
    • Definiowanie wyników w postaci zaawansowanej
    • Eksportowanie ankiety do pliku w formacie PDF zbliżonym do ankiety interaktywnej
    • Dostosowanie graficzne ankiety w zakresie kolorów, tekstu, tła, nagłówka oraz stopkiz
 Procesy systemu SmartVote

Proces 1 – sondaż, głosowanie
Proces 1 pozwala na przeprowadzenie sondażu (badania marketingowego) lub głosowania w formie elektronicznej. Użytkownik ma możliwość oddania głosu po zalogowaniu się do systemu. Głównymi funkcjami w tym procesie są:

  • Import przez administratora warunków uprawniających do głosowania i proces weryfikacji praw do głosowania, a także zarządzanie głosami i głosującymi Administrator/Operatorzy mogą tworzyć treść projektu w graficznym edytorze treści
  • Użytkownik oddaje wyłącznie jeden głos w trybie głosowania, który następnie może modyfikować do czasu zamknięcia głosowania
  • Ustalanie indywidualnej nazwy podstrony www dla ankiety oraz poszczególnych kart wyników
  • Ustawienie dostępności wyników dla użytkowników

Ponadto SmartVote posiada opcję wybóru trybu ankiety spośród trzech dostępnych opcji: zamknięta, anonimowa i publiczna.

Proces 2 – Urna
Proces Urny jest elektroniczną formą głosowania tradycyjnego. Przebiega w następujących etapach:

  • Operator komisji po zalogowaniu na swoje konto ma możliwość uruchomienia mechanizmu urny oraz wyświetlenie jej na innym urządzeniu
  • Operator komisji może weryfikować użytkownika za pomocą następujących filtrów: PESEL, Imię, Nazwisko, Adres, Data urodzenia, w przypadku braku wyników Operator Komisji może dodać głosującego do bazy
  • Operator komisji po weryfikacji użytkownika akceptuje jego udział w głosowaniu i zwalnia mechanizm blokujący oddanie głosu
  • Użytkownik oddaje głos na urządzeniu przypisanym do urny
  • Po oddaniu głosu mechanizm głosowania zostaje ponownie zablokowany
  • Powtórzenie powyższych czynności

Proces Urny umożliwia:

  • Definiowanie wyników w postaci zaawansowanej
  • Eksportowanie ankiety do pliku w formacie PDF zbliżonym do ankiety interaktywnej
  • Dostosowanie graficzne ankiety w zakresie kolorów, tekstu, tła, nagłówka oraz stopki

Podział kompetencji w SmartVote:

  • Administrator – wszystkie uprawnienia
  • Operator – tworzenie i modyfikowanie projektu, podgląd wyników ankiety w momencie jej trwania oraz po jej zakończeniu
  • Operator komisji (uprawnienie przypisywane do konkretnego projektu) – możliwość ręcznego walidowania głosu użytkownika, możliwość wielokrotnego dodawania głosu w głosowaniu (przepisywania głosów papierowych do systemu elektronicznego), dodawania użytkowników i edytowania ich danych
  • Użytkownik – oddanie głosu w różnych projektach
  • NETASQ/ STORMSHIELD

  • Barracuda Networks

  • Safetica DLP

  • Kingston Data Traveler

  • ShadowProtect

  • Acronis