Wersja 8.0 wprowadza bazę wiedzy, kategoryzację zgłoszeń i integrację z e-mail w module HelpDesk, odświeżony interfejs, inwentaryzację urządzeń z Androidem oraz wiele innych nowości i usprawnień.
Jeszcze lepsza pomoc Pomagającym
Dla wielu Administratorów sieci coraz większego znaczenia nabierają narzędzia wspierające udzielanie przez nich pomocy technicznej pozostałym pracownikom organizacji. Zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych dynamicznie wzrasta nasycenie nowymi technologiami w zakresie i sprzętu, i oprogramowania – a to często oznacza automatyczny wzrost liczby pytań i problemów zgłaszanych przez użytkowników. Bardzo skutecznie pochłania to czas i często wystawia na próbę cierpliwość pracowników Działów IT.
W wersji 8 Axence nVision wprowadzono szereg nowości i optymalizacji, które „pomogą pomagać” sprawniej i szybciej:
- baza wiedzy: możliwość tworzenia artykułów, a w przypadku powtarzających się zgłoszeń – zamiast powielania po raz kolejny tej samej odpowiedzi – przesyłania użytkownikowi łącza do gotowego opracowania (a ponieważ użytkownicy mają stały dostęp do bazy wiedzy, przed kontaktem z Pomocą Techniczną, mogą samodzielnie poszukać tam rozwiązania czy dodatkowych informacji)
- przypisywanie pracowników helpdesku do kategorii zgłoszeń: dzięki przyporządkowaniu konkretnych osób do wybranych kategorii, zgłoszenia trafiają od razu do odpowiednich pracowników suportu, a jeśli są nieobecni – do danej ich grupy, a dokładniej: osoby, która ma najmniej otwartych tematów
- integracja z e-mail: nie tylko tworzenie zgłoszeń w systemie z wiadomości e-mail, ale również wątkowanie (tj. przypisywanie e-maili do odpowiednich zgłoszeń), odpowiedzi i powiadomienia
- usprawnienia mechanizmu wyszukiwania i sortowania zgłoszeń: możliwość wyszukiwania (filtrowania) również po kategorii, zgłaszającym/odpowiedzialnym czy według priorytetów
- inne: komunikaty z konsoli nVision, możliwość utworzenia zadania dystrybucji na bazie zadania już utworzonego, możliwość utworzenia komunikatu na bazie komunikatu już utworzonego, możliwość utworzenia komunikatu dla wybranej mapy sieci lub oddziału.
Inwentaryzacja urządzeń z OS Android i inne nowości
Wersja 8 to szereg nowości i usprawnień również w innych modułach nVision:
- Inventory: informacje o sprzęcie i oprogramowaniu z urządzeń z OS Android (możliwość uwzględnienia w inwentaryzacji zasobów IT również wielu urządzeń mobilnych!), możliwość zdefiniowania prefiksu/sufiksu numeru inwentarzowego w konfiguracji środka trwałego
- Users: monitorowanie wiadomości e-mail SSL/TLS POP3/SMTP oraz w 64-bitowych klientach poczty, informacja w przeglądarce o zablokowaniu strony WWW przez Agenta, poprawki w blokowaniu stron HTTPS
- Network: filtr mapy inteligentnej „Producent karty sieciowej”, uzupełnianie we właściwościach urządzenia pól „Info1″ i „Info2″ zawartością pól „Opis komputera” i „Grupa robocza” z Panel sterowania / System, status urządzenia: „Archiwalny”, ułatwienia w wyszukiwaniu i usuwaniu urządzeń z okna Narzędzia / Pokaż duplikaty
Odświeżony interfejs
Przy okazji premiery nowej wersji odświeżony został interfejs konsoli nVision oraz interfejsu web’owego. Dodano również nowe ikony i typy urządzeń – takich, jak np. firewall, czujnik, terminal mobilny, Android, iOS, bramka VoIP, bankomat, terminal płatniczy, kasa fiskalna, pamięć masowa itp.
Wszystkie nowości i zmiany funkcjonalne wprowadzone w Axence nVision 8.
Nowe funkcje:
- HelpDesk: przypisywanie pracowników helpdesk do kategorii zgłoszeń
- HelpDesk: procesowanie zgłoszeń z wiadomości e-mail
- HelpDesk: baza wiedzy
- Inventory: Agent na Android
Usprawnienia:
- Odświeżony interfejs konsoli
- Nowe typy i ikony urządzeń
- Odświeżony interfejs WebAccess/HelpDesk
- HelpDesk: usprawnienia w wyszukiwaniu
- HelpDesk: komunikaty z konsoli nVision
- HelpDesk: możliwość utworzenia zadania dystrybucji na bazie zadania już utworzonego
- HelpDesk: możliwość utworzenia komunikatu na bazie komunikatu już wysłanego
- HelpDesk: możliwość utworzenia komunikatu dla Agentów z wybranej mapy sieci lub oddziału
- Users: monitorowanie wiadomości e-mail SSL/TLS POP3/SMTP oraz w 64-bitowych klientach poczty
- Users: monitorowanie stron WWW w 64-bitowych przeglądarkach
- Users: informacja w przeglądarce o zablokowaniu strony WWW przez Agenta
- Inventory: możliwość zdefiniowania prefiksu/sufiksu numeru inwentarzowego w konfiguracji środka trwałego
- Automatyczne wypełnianie we właściwościach urządzenia pól „Info1″ i „Info2″ zawartością pól „Opis komputera” i „Grupa robocza” z Panel sterowania \ System
- Ułatwienia w wyszukiwaniu i usuwaniu urządzeń z okna „Narzędzia \ Pokaż duplikaty””
- Filtr mapy inteligentnej „Producent karty sieciowej”
- Status urządzenia: „Archiwalny”
Poprawki:
- HelpDesk: poprawiono sortowanie zgłoszeń (np. wg priorytetów) przy stronicowaniu
- Users: poprawiono blokowanie stron WWW korzystających z protokołu HTTPS
- Poprawiono reskaner i resolver na wypadek duplikatów adresów IP
POBIERZ NOWĄ WERSJĘ
(Uwaga: Wersja 8.0 ma nowy okres testowania – zapraszamy więc do testów również te osoby, które sprawdzały już wcześniejsze wersje programu.)
Kategorie: Aktualności